Tailsweep topp

Thursday 18 August 2011

hemp ribbon

I ett inlägg förra veckan försökte jag förklara hur dukningen på vår bröllopsmiddag såg ut, men jag vet inte om jag lyckades. Så här kommer ett litet förtydligande i bild. Jag hade skrivit ett kärlekscitat till varje gäst (hittade mycket på nätet) på baksidan av placeringskortet. På mannens stod det naturligtvis bara tre ord, och långt senare hittade jag kortet i hans plånbok.. :) Sedan stack vi bara in en ranunkel som jag hade köpt billigt på torget dagen innan bröllopet. Men man kan ju använda vad som helst, lingonris till exempel.

Min bukett som bestod av ros och ranunkel i olika vita och rosa kulörer var också knuten med hampasnöre..

pics: Anna Roström
..liksom mannens corsage. Rosen heter Quicksand och var perfekt på herrarna då den inte var så rosa. Slipsen är champagnefärgad, och absolut inte vit (begravning) om det inte syns på bilden.

2 comments:

Note: only a member of this blog may post a comment.