Tailsweep topp

Wednesday 10 October 2012

43 kvm


En liten lägenhet på 43 kvm på Östermalmsgatan ligger just nu ute till försäljning och jag gillar den skarpt. Y-stolarna ledsnar man ju aldrig på, och de passar jättebra till det gråmålade slagbordet. Fint med glas ända ner på balkongdörrarna precis vid matplatsen.


Carraramarmor, vitmålat tegel och diskhon under fönstret. Snyggt.
.

David Ehrenstråhles New York guide har jag liggandes i en rulle här hemma, och det kanske är dags att fixa en ram till den.


Det här skulle nästan kunna vara vårt sovrum, helt i vitt och en Liv hängandes i taket. Jag har ju varit inne på att måla väggen bakom sängen mörkgrå eller rosa (älskar tyll och balett), men det verkar aldrig bli av. Kanske lika bra det.


Ett par sådana här stolar är jag på jakt efter till vårt ställe vid havet.

pics: via Per Jansson fastighetsförmedling




9 comments:

  1. uuuhh så fint og blide toner...
    dejlig inspiration / tak
    smil,

    ReplyDelete
  2. Superhärlig och fin lägenhet!

    ReplyDelete
  3. so perfect! that gorgeous balcony, im in love! x

    ReplyDelete
  4. Beautifully decorated home! Love it!

    Have a great day!

    Lisanne
    lisannevandeklift.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Jag faller för rum i fil. Mmmm.
    /Karin LG

    ReplyDelete
  6. Jättefin lägenhet! När du bloggar så här, med små kommentarer och reflektioner kring bilderna så är du grym! :)

    ReplyDelete
  7. Om du är sugen på att sälja din guide till manhattan köper jag den för det tredubbla du gav för den. /Emma

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nja, som jag skrev i inlägget, tror jag att jag vill ha den själv.. :)

      Delete

Note: only a member of this blog may post a comment.