Tailsweep topp

Thursday 25 October 2012

kids room

pics: @seventeendoors


För ett tag sen budade jag hem en säng från en auktionssajt osedd. Det var nämligen dags för lillasyster att ärva syrrans säng, och storasyster att få en ny. Lite förvånad blev jag när maken kom hem med en vuxensäng, då jag trodde jag köpt en barnsäng. Men den gick in ändå (lite halvtrasig var den som ni kanske ser), och hon blev supernöjd. Så här och här såg det ut tidigare när det bara bodde en liten skatt här inne.

Barnrum är dagens tema hos fabriken. I våra småtjejers rum har jag gått helt in för sekelskiftesromantik. Jag gillar ju barnrum a la Madicken. En fördel med den stilen är att den är tålig; skavanker på möbler och väggar syns knappt, utan tillför bara mer känsla. Dessutom är alla möbler vintage, och det känns helt rätt när det gäller barnrum, eller hur!?

5 comments:

  1. Vilken fin säng och så gulligt med sänghimmel.
    Ha en fin kväll!

    ReplyDelete
  2. Så mysromantiskt de verar ha det. Som gjort för sköna drömmar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag hoppas verkligen att de tycker det är mysigt! :-)
      De verkar trivas i alla fall..

      Delete
  3. Thank you for posting this. It’s exactly what I was looking for!

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.